Fredag 8e juli.

Fredagen blev en shoppingdag och startades med en frukostbuffé på ett hotell vid oss. Det fanns inget jättestort utbud men för priset så var det helt okej. Efter detta åkte vi till Paral lel för att lämna av Emil till hundvakt och därifrån tog vi oss sedan till shoppinggatan en bit från oss.

På vägen till shoppinggatan så lyckades vi ramla över La Boqueria som jag tjatat om i ett par veckor att jag vill gå till. Hade ingen aning om att det låg så nära oss så när vi ändå var där så gick vi in med stor entusiasm. Hela marknaden var tokfylld med människor som ville köpa både kött, skaldjur, fisk, pasta, kryddor, frukt och allt möjligt som såldes i matstånden. Helt fantastisk vad mycket gott det fanns och det var verkligen en stämning och atmosfär där som jag tyckte om.

Vi gick runt en bra stund på marknaden innan vi sedan tog oss vidare och gick i en massa affärer. Jag som inte hade med mig ett enda par promenadskor hit passade på att gå in på Nike där jag givetvis föll pladask för nittio procent av alla skor, Eftersom att min plånbok inte riktigt ville lägga så många halva miljoner på alla skor så fick jag nöja mig med två. Ett par snabba promenadskor och ett par air max. Skitnöjd! Och skitig redan. Vitt+jag=inte så vitt. Utöver skorna köpte jag och Nicole två likadana tröjor med tydligt budskap som ska bäras på varenda dejt framöver.

På eftermiddagen var vi alla otroligt trötta och slut i ben och fötter. När vi kom hem så åt vi lite plockmat med ost, bröd och drack sangria. Jag och Nicole gick och hämtade Tyra och Vega hos deras hundvakt vid 21 och sedan promenerade vi till Paral lel och hämtade Emil. Så vid 22 var vi alla samlade hemma och somnade i helt okej tid.

 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

0 kommentarer